zaterdag 09 mei 2009:

Na een vermoeiende reis via New York, waar we tijdens een klein dutje ons fototoestel kwijtgespeeld (gepikt?) zijn, komen we aan in Panama City. We gaan onmiddellijk naar ons hotel om te gaan slapen want het is ondertussen ook al 5-6 uur ‘s morgens in België.

zondag 10 mei 2009:

Een reis zonder foto-toestel bij de hand is natuurlijk niet leuk, daarom gaan we vlug even naar een grote mall om een toestel te kopen. Paraat met ons nieuw fototoestel nemen we de taxi naar de Miraflores sluizen van het Panama kanaal waar we ongelooflijk grote boten zien passeren met maar enkele cm’s speling tussen de betonnen wanden van de sluizen. We zien ook in het museum hoe ze het kanaal breder zullen maken door de bouw van nog een groter sluizen-complex voor nog grotere boten. Interessant om zien.

Maandag 11 mei 2009:

Vandaag worden we weer veel te vroeg wakker waardoor we al vroeg kunnen vertrekken om naar het oude centrum van Panama City te rijden. Hier heb je een zeer mooi zicht op de skyline van het nieuwe panama. Het oude centrum is zeer sfeervol maar op een gegeven moment slaan we een straatje in met veel armen op de straat en bouwvallige huizen, ik word daar al door een vrouw “hi baby” genoemd. We beslissen dan maar om rechtsomkeert te maken en veiligere oorden op te zoeken.

Goed en wel veilig barst er een tropische storm boven ons hoofd los. Gelukkig hebben alle huizen hier overhangende balkonnen waar we onder kunnen lopen zonder al te nat te worden. Sommige mensen maken ook gebruik van de storm om hun vuil op straat te smijten om het te laten meevoeren met het water.

Later in de namiddag, ondertussen alweer onder een stralende hemel, nemen we het vliegtuig naar Bocas del Toro waar we naar ons hotel “tierra verde” op een ander eiland varen.

dinsdag 12 mei 2009:

Tis hier echt back to basic met geen warme douche int hotel, maar dat is niet zo erg aangezien het hier toch tropisch warm is. Tegen de middag laten we ons een cocktail welgevallen om dan daarna op een watertaxi te stappen richting butterfly gardens. Onlangs hadden we op “één” een heruitzending gezien van het programma “We are from Belgium” en die uitzending ging over Belgen in Panama die een vlindertuin open hielden in Bocas del Toro. Wij daar naartoe om eens een klapke te gaan doen met die mensen. Blijkt nu dat die Belgen de butterfly gardens niet meer openhouden. Onze gids wist echter wel te vertellen dat ze eigenlijk nog vlak naast de gardens wonen. Wij dan maar eens aangeklopt daar en de vrouw deed open. Hebben daar in totaal 3 uur zitten babbelen en hebben alle miserie van die mensen aanhoord, met oplichterij en dergelijke door de eigenlijke eigenaar van die butterfly gardens. Nu baat de vrouw een bed en breakfast uit en de man werkt op een bootherstelplaats. Aangezien we niet zo content waren van ons hotel vroegen we of ze nog plaats had voor de volgende 2 dagen, maar helaas was dat niet het geval. Haar hulp heeft ons dan terug naar Bocas gebracht waar we na een goede maaltijd weer naar ons hotel gevaren zijn.

Woensdag 13 mei 2009:
Deze morgen opgestaan met nog eens een pak meer muggen-, vlooien-, spinnen- beten er bij. Het aantal is niet meer te tellen en de jeuk is ook navenant. Aangezien we het vermoeden hadden dat die beesten in ons bed zaten besloten we om een ander hotel te zoeken. We moesten niet ver zoeken want 3 huizen verder konden we al inchecken in een ander hotel. Vlug ons gerief afgesmeten daar en dan vertrokken op een daguitstap dat we al in ons nieuw hotel geregeld hadden. Het is een dag geworden waar we eerst naar dolfijnen in het wild gaan kijken zijn tussen de mangroves en dan daarna doorgevaren naar een “Expeditie Robinson” eiland waar we naar hartelust voor de kust konden snorkelen, prachtige vissen en koralen gezien in alle kleuren van de regenboog. Gevolg is wel nu dak verbrand ben op mijn rug met al dat snorkelen in het water, maar het was zeker de moeite. Nu gaan we eerst nog efkes genieten van een cocktail…

morgen voorzien we een bananenplantage te bezoeken en overmorgen nemen we de bus naar Boquete waar we dan de avontuurlijkheid gaan opzoeken: Vulkaan bezoeken, raften, death ride, mountainbiken,… en de laatste week naar de San Blas eilanden, hiervoor zijn we nog aan het kijken om een zeiltocht te doen van een aantal dagen.

Tot de volgende update en groetjes van Panama,